W - STRETCH : LÄR DIG GÅ NER I SPAGAT

Imorse körde vi ett riktigt svettigt träningspass, efter är vi alltid noggranna med att stretcha ordentligt. Vi båda är viga tack vare dansen och har förut fått önskemål från er om hur man lär sig gå ner i spagat. VIKTIGT! Värm alltid upp innan du stretchar, så du inte sträcker dig.

Hoppas ni blev sugna på att testa någon av dessa övningar, alla är superbra om du vill bli mer vig och framförallt lära dig gå ner i spagat! Att stretcha är något som gör ont och tar tid, men pressa dig själv inte för hårt, dock så är stretch precis som all annan träning - det ger inte resultat förrän det gör ont. ;-) Lycka till<3 Nu ska vi iväg på middag på Vidbynäs golfklubb, hörs senare!

]]

Gillar

Kommentarer

Lovisa,
Bra tips!Ni har rätt om att det måste göra ont men inte för ont förstås. Har lite mer övningar här om man är intresserad: Dubbelräkan:sitt ner som vanligt(absolut inte i sängen,på en madrass eller studsmattan)Tryck ner magen mot benen OBS inte huvudet för då får man ont i ryggen! Ni pratade om spagat men här kommer tips om split/ryggen⛸ Splitövning: Sitt och sträck ut benen i ett V framför dig fast lite bredare V! Luta dig framåt med magen mot golvet/gräset. Sen lutar man sig mot ena benet och sen andra benet antingen med magen eller med höftsidan. Brygga:lägg dig ner och ta händerna vid öronen och tryck upp dig själv. Man kan ha sträckta ben eller så försöker man nudda fötterna med händerna! Hallonbåten/lakritsbåten: Lägg dig ner på magen och sträck bak ryggen. Sen böjer du benen och försöker nudda huvudet! Mina bästa random tips!❤️⛸ Gör VARJE övning i minst 30 sekunder! Ha musik eller youtube på om du tycker det är tråkigt!(I vissa övningar t.e.x dubbelräkan kan man inte kolla på youtube eftersom man ska kolla ner) Facetima/ring någon,chatta funkar ju också Stretcha med vänner och prata om allt kul ni kommer göra i helgen/skolan o så vidare! Öva engelska läxor o annat Lek billekar till exempel gul bil,bokstavsleken och såna lekar! Stretcha ute!Varför tänker ni väl nu va men jag kan förklara!Säg att din syskon åker skateboard,basket,cyklar,hoppar studsmatta!Der är bara att titta på och vips har alarmet ringt! Ställ alarm:Visst man kan räkna men om man är ovig och det gör lite ont vill man bara gå upp och då räknar man automatiskt snabbare.Så alarmet blir din fina lilla räddningUtsikten kan vara fin också! Filmmys tänk dig att du nyss har värmt upp i 5-20 min och just då ska ni titta på film då är det bara att stretcha under tiden du tittar.Perfekt❤️ Om mig: Ålder:11 år Sport:Konståkning Källor?Nätet,youtube,kompisar och tränare/syskon Vighet? Spagat:Ja är jättenära på vänsterben och relativt vig på högerben fram! Rygg?skulle inte tro det va:OVIG! Split:typ som s
Bj