W - SRI LANKA, WE'RE HERE!

God morgon Sri Lanka! Igår natt landade vi på vår sista destination för resan, tog in på ett litet hotell nära flygplatsen för att på morgonen åka 2h till Weligama där vi bor de 3 första nätterna. Möttes av otroligt trevlig personal och en OTROLIGT mysig och fin villa. Tänk att vi ska få vakna upp i denna säng några morgnar framöver?! Ni ska bara se badrummet… Innan vi åkte iväg på vår resa så gjorde vi mycket research för att hitta de bästa platserna och hotell vi skulle vilja stanna på. Detta som går under namnet "Cape Weligama” läste vi om i Vouge och visste nästan redan då att vi skulle uppskatta en vistelse här.

Good morning Sri Lanka! Yesterday we landed on our last destination for this trip, we checked in on a small hotel near the airport because this morning we were going 2 h in a car to Weligama where we will stay the first 3 days. We were greeted by an amazing staff and an AMAZING and cosy villa. The fact that we'll be waking up here in this bed a couple of mornings ahed of us is insane. And you should only see the bathroom... Before we went away we did a lot of research to find the best places and hotels. This one goes under the name "Cape Weligama" and we found it in Vouge and we knew almost already then that we would appreciate a stay here.

Hotellet känns så personligt och genuint för att vara ett hotell, känner oss nästan som hemma haha... Detta är vår "blogg-hörna", att sitta här och redigera bilder är så himla mysigt!

The hotel feels so personal and genuine to be a hotel, we almost feel like we are at home haha... This is our "blog-corner", to sit here and editing pictures is so cosy!

Vi blev hungriga och tänkte testa en av hotellets tre restauranger. Där satt vi i skuggan av Sri Lankas sol och fick kolla på denna view, magiskt!<3

We got hungry and wanted to try one of the hotels restaurants. Here we sat in the shade of Sri Lanka's sun and got to watch this incredibly view, pure magic!<3

En av de bästa sakerna med detta hotell är även att maten är så himla bra, att de har en hel meny med flera vegetariska rätter är ett stort plus. Detta provade vi igår - rostad pumpa med fetaost, mmm.

One of the best things with this hotel is that the food is so delicious, they have an entire menu with many vegetarian dishes - great for us. We tried this yesterday - roasted pumpkin with feta cheese, mmm.

Mätta och belåtna tog vi oss ner mot stranden. Byggnaden som ligger uppe på höjden är då Cape Weligama! Bara nån minut iväg ligger...

Full and satisfied we went down to the beach. The house on the top is Cape Weligama! Just a minute away there is...

Denna strand! Det var så mysig att komma ner dit på eftermiddagen, nästan inget folk och vattnet som slog mot stranden var ljummet. Så harmoniska och fina omgivningar!

This beach! It was so cosy to be there during the afternoon, it was not a person there and the water that hit the beach was perfectly tempered. So harmonious and beautiful surroundings!

Vi gick förbi hotellets anläggning vid stranden där vi kunde boka surf, dyklektioner, utflykter osv osv. Får se vad vi hinner och vad vi känner för att göra! En utflykt till elefanterna är i alla fall ett måste. :-)

We went by the hotel's beach facility where you could book surf, scuba diving, trips etc etc. We'll see what we have time for! A trip to the elephants is a must. :-)

Och denna gjorde oss sällskap, saknar Vilja och Vilgot där hemma ännu mer när vi får syn på andra djur här. ;-)

And this one made us company, we miss Vilja and Vilgot at home even more when we got to see other animals here. ;-)

Lugnet i kroppen bara inföll sig när vi kom hit till Sri Lanka, det är så mysigt, lugnt, fint och människorna är fantastiskt trevliga. På kvällen gick vi till gymmet och hade sedan den mysigaste alla <3 middagen (mer om det i nästa inlägg!). Förresten så vloggar vi idag, men innan den publiceras så kommer vår tredagars vlogg från Singapore upp! Puss<3

The calmness just appeared when we arrived here in Sri Lanka, it is so cosy, calm, beautiful and the people are so nice. During the evening we went to the gym and had the most cosy valentines day (more about that in the next post!). By the way, we are vlogging today, but before that one will be published we will show you our three days video from Singapore! xx