W - OUR PARADISE TRIP TO THE SEYCHELLES<3

Godmorgon hjärtan! Det var verkligen inte igår som vi uppdaterade här, men livet har kommit vägen så att säga. Vi har ju spenderat två underbara veckor på Seychellerna, det fanns dock inte så bra wifi och så var vi även tvungna att plugga i paradiset. Som law student är man sällan ledig! Men vi har ju även såklart hunnit att njuta av flera olika öar, legat på solstolen och läst böcker, tränat, ätit otroligt god mat och upptäckt Seychellerna. Det var verkligen några otroligt härliga veckor och vi tänkte att detta inlägg får sammanfatta vår underbara resa.<3

Dessa första bilder är från vårt första stopp - Silhouette Island där vi stannade i hela 8 dagar.<3 Hur overkligt vackert?

Där bodde vi i en underbar liten villa på stranden, omgiven av palmer och vågorna som slog bara några meter bort. Kändes verkligen som en liten jungle getaway och badrummen var helt fantastiska. Duschade ute varje dag vilket är helt magiskt i sig, efter denna resa vill vi helt klart ha en utedusch omgiven av palmer någon gång i framtiden.

Kort och gott så var det exakt såhär våra dagar spenderades. Gick längs stranden till frukosten, följt av timmar av sol och bad på stranden. Livet känns ju så enkelt när man bara kan vakna upp på morgonen, sätta upp en slarvig knut och endast slänga på sig en topp och ett par shorts. Semesterlivet är ju bra härligt.<3

Här fick vi avnjuta vår lunch nästan varje dag (fanns ytterligare en lunch restaurang på hotellet, men denna var vår favorit! Ni kan nog se varför...). Det var ju helt fantastiskt att efter några timmars sol och bad, sätta sig precis på stranden och äta en god lunch. Dessa veganska vietnamesiska springrolls var magiska, fyllda med grönsaker, nötter och massa kryddor. Var det något de kunde på Seychellerna så var det att krydda maten! Har faktiskt aldrig gillat sådana här springrolls förut, men dessa var något extra.

Detta var hotellets fantastiska spa. Förresten så bodde vi på Hilton Silhouette Labriz Resort and Spa. Tror att det var det enda hotellet på den ön! Så fint spa i alla fall, omgivningarna overall var väldigt vackra överallt.<3 Vi hade ju även turen att få fira julafton på Silhouette, tog dock endast mobil bilder då så det får ni se i ett annat inlägg! :-)

Efter våra åtta dagar på Silhouette var det dags att ta oss vidare. Och inte var det på ett så tråkigt sätt heller - vi hade nämligen turen att få flyga helikopter till nästa ö, La Digue! Där bodde vi på Le Domaine De L'Orangeraie, ett helt fantastiskt litet boutique hotell som faktiskt hamnar på vår lista över de mest mysiga hotell vi har bott på. Vi hade typ inga förväntningar på detta då vi inte tycker att deras bilder gör hotellet rättvisa, men desto gladare blev vi ju då när vi väl kom dit. Ni får helt enkelt lite på våra bilder istället. ;-)

Måste även säga att detta hotell hade så god mat, utbudet av både vegetariskt och veganskt var väldigt bra! Detta åt vi till lunch en dag - grönsaker med tryffel och någon slags vegansk ost. :-)

Ett måste på La Digue är ju att hyra cyklar. Vi hade dessa under de 3 dagar vi var där och det var fantastiskt att bara kunna cykla runt överallt eftersom ön är så liten!

Var det något vi äskade med Seychellerna så var det alla mysiga djur överallt.<3 Hundar, katter och...

Giant tortoises! Dessa kunde man träffa på stranden där det ställdes ut matskålar varje morgon och sköldpaddorna tog sig upp ur vattnet för att äta sin frukost.<3

'Anse d'source argent' på La Digue är den mest 'kända' stranden på Seychellerna, det märktes eftersom det var lite mer folk där. Det var väldigt vackert men vår favorit på La Digue blev...

...Grand Anse! Huur vackert? Här var vi nästan helt själva också.<3 Hit kom vi efter en lite längre cykeltur genom djungeln.

Sedan svalkade vi oss med en Fanta i skuggan. Brukar sällan dricka läsk, men på semester i värmen kan det verkligen vara så himla gott...

En stor anledning till varför vi älskade detta hotellet så mycket var dels den otroligt gulliga personalen (det var det dock på Hilton också!), dels denna fantastiska frukosten. Både location precis vid det fina vattnet och frukosten i sig var så magisk. Enkel, men det är då det blir godast! Denna gröt var den bästa vi någonsin har smakat...

Här ser ni en typisk strandoutfit: både shortsen från Zara och bikinitoppen från H&M har blivit väl använda, även så den fina clutch-väskan som vi hittade i en liten souvenir butik.<3

Älskade även solsängarna på stranden och särskilt denna 'brygga' med madrasser och kuddar.<3 Det kändes verkligen som något taget från Pinterest! Familjen har en liten idé om att bygga något liknande hemma inför nästa sommar... Här var det helt magiskt att ligga i solnedgången.<3

De sista dagarna spenderades på huvudön Mahe, fotade dock inget med kameran där men har en hel del mobil bilder som säkert kommer komma upp här senare. :-) I alla fall - vi är så otroligt tacksamma för denna magiska resa, det var allt och lite till av det vi verkligen behövde.<3

I söndags kväll kom vi tillbaka till London, det blev verkligen som att någon satte på en 'on-knapp' för nu är livet igång igen! Det har varit långa dagar i skolan och mycket plugg, just nu sitter vi på Juicebaby i Notting Hill. Älskar att plugga här, mycket på grund av att man kan äta deras otroliga açai bowl under tiden. ;-)

Nu blir det att återgå till plugget, puss och kram så hörs vi snart!