W - 2017 PT. 3

JULI

Juli månad börjades med jobb, jobb, jobb. Vi hjälpte till på kontoret medan de flesta var iväg på semester!

Blev kär i denna underbara kappa som inhandlades, alltså hur fin är den inte? Måste leta upp den direkt när våren kommer igen...

Vi hade en längtan till Italien och köpte därför hem ett citronträd för att få lite Capri känsla hemma. Vi hoppas att våra citronvakter sköter om det ordentligt där hemma medan vi är borta! ;-)

Vi myste runt i Humlan, i vita sommar outfits medan solen sken på våra brunbrända kroppar.

Soliga sommarkvällar och vi blev hungriga, blev bjudna på otroligtt goda burgare hos Levinskys, måste dit igen när vi kommer hem, mums...

Middagar med vänner, kvällar med snack om feminism, något glas bubbel som avslutades med utgångar. Det är något speciellt med att gå ut och dansa med sina vänner för att sedan promenera hemåt medan det fortfarande är ljust ute.

Kvällar på bryggan i solnedgången medan man åt på en hemgjord tryffel pizza. En liten paviljong byggdes vid vattnet och att mysa i sofforna där under medan himlen färgades röd var vår favorit syssla under sommarkvällarna. Inte mycket som slår dessa moments!<3

En ny väska signerad YSL fick flytta in i garderoben. Nu när vi tänker efter så var nog 2017 väskornas år...

Det blev en mysig båttur ut till Fjäderholmarna för lunch med kusinis. Vi var inte de enda som hade idén om en dagsutflykt ut i Stockholms skärgård, kön till båten sträckte sig längs Strandvägen, men åh vad mysig vi hade den dagen<3

Längtan efter riktig sommar och sol växte sig starkare, så vi flög iväg på en tre veckors resa till vårt älskade Italien där första stoppet blev Rom. Dagarna spenderades i söta klänningar under den stekheta solen i den 30 gradiga värmen, promenerade runt i en av de vackraste städerna vi vet, åt pasta till varje måltid och alldeles för mycket gelato. Rom är fantastiskt, det går inte att tycka något annat.

AUGUSTI

Efter några dagar i Rom åkte vi vidare, till den lilla paradisön Capri. Capri var ett ställe vi endast hade drömt om tidigare, och i somras blev drömmen om en resa dit sann. Vi spenderade dagarna på klippor under den stekande solen, åt fantastisk citronpasta, köpte underbara handgjorda sandaler "made in Capri" och fick en dröm om att en dag återvända för att gifta oss på ön med våra framtida män. ;-) Får ni möjligheten att åka till Capri - gör det<3

Efter våra dagar på Capri tog vi färjan över till Amalfi kusten. Otroligt vilken vacker kust, förälskade oss i Positano och har en önskan om att åka tillbaka dit nästa sommar. Våra dagar spenderades självklart på stranden, för att sedan hikea upp mellan de färgglada husen (vi gick 10 000 trappsteg, hade träningsvärk i dagar efteråt...) och på kvällen äta en god (gissa rätt nu) pasta! Fatta att vi var bortskämda med god pasta när vi kom hem...

Vår roadtrip fortsatte neråt i Italien och vi spenderade ett dygn i Tropea, är nästan helt säker på att det är där de finaste stränderna i Italien finns. Väldigt gammal och mysig stad, det är det som är så kul med att roadtrippa - man får verkligen se många delar av ett land och utefter det hitta sina favorit platser<3.

Sedan checkade vi in på världens mysigaste lilla hotell, kan med handen på hjärtat säga att detta är ett av de bästa hotell vi bott på hittills. Hotell Villa Carlotta i...

...Taromina, Sicilien. Alltså åh vilka fantastiska dagar vi hade där, en sådan mysig stad. Vi njöt på stranden, strosade mellan de färgglada husen i stan, blev till och med så inspirerade av det färgglada Sicilien att vi köpte med oss handgjorda krukor hem. Efter 3 veckor i underbara Italien var det dags att flyga hemåt, med oss hade vi en fin solbränna, våra krukor och fantastiska minnen<3

I Stockholm igen återförenades vi med Emma, vi hade en så mysig tapas middag hemma hos henne, mysigt prat och sedan blev det en utgång till caféet, kommer ihåg att vi hade så himla roligt den kvällen<3.

Än fanns det lite sommarvärme kvar och kvällarna var ljusa. Vi hängde i Rålis, åkte skateboard med Vanessas hemliga dejt och avslutade kvällen med utomhusbio<3.

Vi fyllde 19 år och blev såklart uppvaktade med frukost på sängen. Det enda vi önskade oss var en mysig dag med familjen som avslutades med middag på vår favorit Un Poco. Vi kände inte för att fira oss så stort då vi hade haft fest för över 60 pers året innan när vi fyllde 18 och en studentmottaging någon månad tidigare. Vi hade i alla fall en så mysig dag och blev firade på bästa sätt av de vi tycker mest om<3.

Augusti månad avslutades med Stockholm FW i spegelsalen på Grand. Väldigt fin visning av Naim Josefi och inspirationen till outfits var på topp efter att ha spanat in alla coola kreationer och inte minst personer som kollade visningen. Vi såg redan fram emot nästa säsong! :-)

SEPTEMBER

September månad började med en weekend trip till Köpenhamn. Vi blev bjudna på toppväder medan vi strosade runt i Nyhavn, fick suga in det sista av sommaren medan vi åt smarriga bruncher och försökte förstå oss på danska. En supermysig liten weekend<3.

Vår morbror och hans sambo sa efter 13 år tillsammans äntligen JA! till varandra. Vi fick äran att fota deras bröllopsbilder och blev så nöjda med resultatet. De var ett så fint, personligt och mysigt bröllop<3

Vi hade en liten reunion med kompisarna från Östra med en middag på favoriten ART!

Vi fick en craving för raw nutella och gjorde vår alldeles egna. Perfekt för oss gottegrisar! ;-) Detta är det enda vi saknar i matväg nu när vi är borta...

Vanessa blev tillsammans med sitt hjärta (som btw kommer till Australien om en vecka!)<3.

Vi tränade upp våra paddle tennis skills på planen hemma, och såklart var vår lilla älskling med.<3

Slutet av September och nu kände man verkligen att hösten var här. Våra solnedgångar på bryggan ersattes av grå himmel och kyliga kvällar. Vi saknade sommaren och längtade utomlands och började därför planera en resa så vi i år skulle slippa vintermånaderna...