W - 1, 2, 3 WORKOUT

Här kommer våra favoritövningar för rumpan, just nu är det främst övningar som inte belastar knäna. Vi körde ett träningspass igår, och passade då även på att fota dessa till er, vet att sådana här inlägg brukar uppskattas! :-) Ett till tips till er är alla Ida Wargs träningsvideos på hennes youtubekanal, hon har en massa bra övningar och pass som man kan köra hemma, alltså behövs inga vikter osv. Nu när varmare väder kommer är det mycket roligare att fixa träningsinlägg då man kan fota ute, så stay tuned, mer tips kommer!

Here are our favorite exercises for the butt, right now it's mostly exercises that do not burden the knees. We did a workout yesterday, and took the opportunity to shoot these exercises for you, know that these kinds of posts are usually appreciated! :-) One more tip for you is Ida Warg's channel on Youtube, she has a lot of great exercises and workouts that you can do at home, no need for weights and so on. Now that warmer weather comes, it is very enjoyable to fix training posts when you can take pictures outside, so stay tuned, more posts like this is coming!

Bulgariska utfall är en superbra övning för rumpan och låren, vi brukar köra den med vikt men har man inte gjort den innan eller om man inte brukar träna benen så tar den här väldigt bra även utan vikt. Tänk på att knät ska vara över tårna!

Bulgarian lunges is a great exercise for the butt and thighs, we usually do this with weight, but if you have not done it before or if you do not tend to train your legs, this even burn without weight. Remember that your knee should be over your toes!

Vår andra favorit, en enkel men bra övning som går att variera. Antingen gör man som vi visar på bilden, men det går också att göra den åt sidan (som är ännu jobbigare!) eller med böjt ben. Försök att kicka upp benet så långt som möjligt!

Our second favorite, a simple but good exercise that can be varied. Either you can do as shown in the photo, but it is also possible to make it to the side (which is even harder!) Or with your legs bent. Try to kick your leg up as far as possible!

En riktig buttkiller, den här kör vi på dansen väldigt ofta och den är grym. Tar på hela rumpan och nedre delen av ryggen, det som är det bästa med den här och övning nummer 2 är att de inte belastar knäna. Sätt ihop fötterna och flexa dem, och lyft sedan upp så långt du kan. Upprepa!

A real butt killer, we do this on the dance very often and it is cruel. Takes on the entire butt and lower back, what is the best thing about this exercise and number two is that they will not burden their knees. Put up your feet and flex them, and then lift up as far as you can. Repeat!

Perfekt att avsluta helgen med ett träningspass, eller vad säger ni? :-) Hoppas tipsen uppskattas, puss på er!<3

Perfect to end the weekend with a workout, or what do you think? We hope you like the post, xx

]]

Gillar

Kommentarer