VENDELA - SUMMER SUMMARY

Vår sommar började ganska exakt den 8e juni, dagen vi tog studenten. Får nästan lite gåshud när jag ser denna bild, en av de bästa dagarna i mitt liv hittills som jag kommer minnas så väl. Det var en sådan speciell känsla när det var dags att springa ut genom Östras dörrar för sista gången och alla var sådär fnittrigt glada. Är SÅ avundsjuk på alla er som har detta framför er!

Bara några dagar efter studenten var det dags för Summerburst! Vår första festival och vi hade väldigt kul med våra vänner tills det började regna och åska som bara den. Då checkade vi ut och gick hem och la oss i den varma sängen istället. ;-) Vet inte än om festivaler verkligen är vår grej...

En och en annan väska införskaffades, denna gula Balenciaga är helt klart en av favoriterna i garderoben! :-)

Några veckor in i Juni åkte vi till Franska Rivieran där första stoppet var St. Tropez. Vi bodde på ett så mysigt boutique hotel där många dagar spenderades vid poolen, älskade verkligen St. Tropez!

Vi besökte även Chateau Minuty där vi gick runt bland vinrankorna och smakade på vin. Väldigt, väldigt mysigt!

Besökte den finaste Chanel butiken ever (den hade till och med en pool+ett poolhus fyllt med skor) där jag kom ut med en påse<3

Vi åkte vidare mot Monaco och Monte Carlo. Så häftigt ställe, kändes nästan som ett litet sagoland!

Åkte ut med båt på Monacos vatten, älskar ju att åka båt när vi är utomlands. Det är något speciellt med havet<3

Är ni i Monaco måste ni besöka bergsbyn Eze, så himla mysigt där! Vi besökte även "Café Jardin" på Chateau de Chevre do'r för en lunch och viewn+maten där var MAGISK.

Väl hemma i Sverige igen blev det midsommar friande, en hel del skoter åkande och när solen väl visade sig så passade vi på att dra in en massa D-vitamin. Hemma och Sverige är fantastiskt när vi väl får lite sol och värme<3 Håller ni inte med?

Det blev häng på bryggan under magiska sommarkvällar med fina vänner<3

Kan ju säga att vi har ätit otroligt mycket god mat denna sommar...

Gjorde vår egna tryffelpizza (som blev väldigt smarrig) och åt den på bryggan i solnedgången. Ännu en av sommarens magiska kvällar<3

Soliga dagar i stan iklädd söt kjol och barbent<3

Vi åkte ut till Fjäderholmarna för lunch och en mysig dag, utflykter gör ju dagarna så mycket roligare...

Gjorde vår egen Cava Sangria, bästa sommar drinken for sure.

Tränade en massa, någon som kan hålla med om att motivationen blir på topp när solen skiner? Så är det för oss i alla fall...

I slutet av Juli åkte vi till Rom. Det är något speciellt med den staden och man kan inte låta bli att älska den.

Åt pasta varje dag i Rom (eller snarare varje dag under vår tre veckors långa Italien resa...). Italien kan ju verkligen det där med god mat, denna pomodoro pasta åt vi på Ristorante 34 i Rom, en portion visade sig inte vara nog så vi beställde in ännu en portion pasta efter denna...

Åkte till Capri och förälskade oss i denna lilla ö. Bestämde oss för att hit ska vi tillbaka en dag för att ha dubbelbröllop. ;-)

Spenderade en av Capri-dagarna på La Fontellina, ett mer instagram vänligt ställe får man leta efter. ;-)

Åkte vidare mot Positano på Amalfi kusten, denna kust som man bara sett på Google innan fick vi nu se i verkligheten och vi kan ju säga att vi inte blev besvikna. Positano, vi kommer tillbaka!

Innan vi åkte vidare blev det självklart en pasta och världens finaste view, det var så många gånger under denna resa som man var tvungen att nypa sig i armen...

Blev även ett dygn i Tropea under vår Italien resa. Detta ställe levererade fina stränder och magiskt klart vatten!

Sedan vidare till Taormina på Sicilien, där bodde vi på världens mysigaste hotell - Villa Carlotta. Varje morgon fick vi vakna upp till magisk utsikt från denna lilla franska balkong<3

Besökte "Gambino Wineyard", ett måste om ni är på Sicilien. Inte bara gott vin utan även otroligt vackra omgivningar!

På Sicilien blev det även där många middagar med magisk mat OCH magisk utsikt...

Hemma i Sverige igen blev det många mysiga middagar med vänner<3

Och kvällar med våra fina familj i stan<3

Tog de obligatoriska fält-bilderna, här står jag egentligen i gummistövlar i världens lerpöl, men resultatet blev hur fint som helst... :-D

Vi fyllde 19 år, denna bild är dock ifrån dagen innan vår födelsedag då vi firade vår kusins 18 års dag. Vi hade i alla fall en väldigt fin födelsedag<3

Fashion Week fick avsluta denna sommar, längtar till nästa säsong så vi kan gå på fler visningar<3

Det var en liten summering av vår sommar. Det jag kan säga efter att ha kollat igenom allt detta är hur tacksam jag är över alla fina minnen och resor från denna sommar. Det är ju något speciellt med sommaren, man glömmer totalt bort alla kalla vintermånader med tjocka kläder, bitande minusgrader och mörka morgnar. Och även fast inte fick så många soliga dagar i Sverige så är det ändå de vi minns! Nu ser vi fram emot en minst lika bra höst<3