VANESSA - 3 EXERCISES TO DO IN THE GYM

Hej på er hjärtan! Sitter just nu i bilen påväg in till stan, vi ska nämligen äta middag på Supper Gården ikväll. :-) Så taggade, men mer om det i ett annat inlägg när vi varit där! Tänkte att jag kunde tipsa er om 3 superbra övningar för rumpan som man kan göra på gymmet, vi gjorde dessa idag och de bränner verkligen. Vi gjorde alla dessa övningar + 2 till i en cirkel (kör varje övning ett visst antal sekunder, vi brukar köra 35 sek med 15 sek vila emellan), cirkeln gör vi sedan 3 gånger.

Good evening! We are right now on our way to the city, tonight we'll have dinner at Supper Gården. :-) We are so excited, but more about that in another post later! I thought I could give you some tips about 3 butt exercises to do in the gym. We did these today, and you can really feel the burn. We did all of these + 2 more exercises in a circle (you do every exercise for a couple of seconds, we use to do 35 seconds, and then rest 15 seconds in between), you do the circle 3 times.

"HALF SQUATS"

Denna övning kallar vi för halva squats, vet faktiskt inte vad den heter annars. Men i alla fall - du behöver en viktstång som du placerar på axlarna medan du står på knä. Gå ner med rumpan precis innan den nuddar fötterna, sedan trycker du upp höften samtidigt som du spänner rumpan (se bild 2).

We call this exercise "half squats", we don't really know what it is called otherwise. But in any case - you need a weight bar and you place it on your shoulders while standing on your knees. Go down with your butt and go back up before it touches your feet, then you push your hip forward (see picture 2).

"ONE LEG SQUAT"

Denna är en av de övningar vi nästan alltid brukar köra när vi tränar rumpa, vi tycker alltså att den är riktigt bra. ;-) Du står på ett ben, medan du lyfter det andra och med armen på samma sida som det lyfta benet håller du en hantel. Luta dig fram tills du står i 90 grader och gå tillbaka upp. Tänk på att benet ska vara relativt rakt!

This is one of the exercises we always use to do when we train our butts, we think this one is great. ;-) You stand on one leg, and in the same time you lift your other leg and in the arm on the same "side" as the lifted leg you hold a dumbbell. Lean forward until you reach 90 degrees and then go back up. Important to think of is to have your lifted leg pretty straight!

"DONKEY KICKS"

Denna övning heter nog inte Donkey Kicks egentligen, men den liknar så vi döper den till det nu. ;-) Lägg dig på mage på en bänk, och låt benen vara utanför, precis under höften. "Sparka" med benen upp och ner, varannat ben upp, varannat ben ner. Denna kan du även köra med vikter vid anklarna.

This exercise is not named Donkey Kicks really, but it is kind of smilar so we give it that name now. ;-) Lay down on your stomach on a bench, and let your legs be outside of the bench under your hip. "Kick" with your legs up and down, every second leg up, every second leg down. You can also do this exercise with weights on your ankles.

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229