Bora Bora jan-feb 2018

W – 6:17 PM WORKOUT

Det är inte en dålig view vi har på vägen till gymmet! Över den lilla bron går vi alltid och under simmar en massa fina fiskar, rockor, ibland sköldpaddor och en jätteläskig ål. Googla ”moray eel” så ser ni, den ger oss båda rysningar för den ser inte trevlig ut… Den kan bli upp mot 4 meter lång!! Haha, nog pratat om ålar, nu skulle vi ju till gymmet. 😉

It’s not a bad view we have on our way to the gym! We always walk over the small bridge and under that one there are a lot of beautiful fishes, stingrays, sometimes turtles and a really scary eel. Google ”moray eel” and you’ll see, it gives us shivers because it doesn’t look nice at all… It can be up to 4 meters long!! Haha, enough about eels, we were supposed to go to the gym, right. 😉

Vår fina gym här, visst är det gulligt? Så harmoniskt bland alla palmer, vi brukar även ha gymmet helt för oss själva vilket vi tycker är skönt. 😉

Our nice gym here, agree on the fact that it is really cute? So harmoniously among all the palm trees, we also use to have the gym for ourselves which we think is great. 😉 

Topp från Lulu Lemon, en favorit i träningsgarderoben. Vår stil när det kommer till träningskläder är alltid figurnära plagg, bekvämast så tycker vi! De bästa träningskläderna hittar vi på Lulu Lemon eller Adidas, våra favoritmärken.

Top from Lulu Lemon, a favorite in our workout-wardrobe. Our style when it comes to workout clothes are always closely fitting garments, we think that’s most comfortable! We always get the best workout clothes from Lulu Lemon or Adidas, our favorite brands.

Mammis är såklart också med på gymmet<3

Mom is of course our company at the gym<3

Så här ser ett gympass ut för oss:

20-30 minuter på crosstrainer eller springbandet för att värma upp.

Stryka: rygg + mage eller rygg + ben och rumpa. Vi varierar alltid mellan olika muskelgrupper, men rygg är något vi älskar att träna så då brukar det bli lite mer av det.

Avsluta: med yoga såklart! Mycket stretch och sträcka ut i några olika yoga poser.

When we exercise at the gym, we do:

20-30 minutes on the crosstrainer or treadmill to warm up. 

Strength: back + abs or back + legs and butt. We use to vary between different muscle groups, but back is something we really like to include in our exercise so we use to do more of that. 

End: with yoga of course! A lot of stretch, and some different yoga poses. 

Och här kommer två favoritövningar med vikt som vi brukar göra ofta på gymmet. Denna är för sidorna, tänk på: att luta ordentligt åt sidan, och att inte låta armen ”dra” utan lägg all vikt på sidorna. Denna kan även göras med hantel!

And here are two favorite exercises we use to do often at the gym. This one is for the hips, important to think about: to lean at one side and to not let the arm ”drag”, you should put all the weight on your hips. You can also do this one with a dumbbell!

Och denna som tränar nedre rygg och rumpa, en så himla bra övning som också kan göras med hantlar, vi tycker dock att detta är mest ”bekvämt”. Tror att denna övning brukar kallas raka marklyft! Tänk på: ha rak rygg, det är ett måste. Du kan böja lite lätt på knäna, men försök att hålla dem så raka som möjligt.

And this one is for your lower back and butt, a great exercise, you can do this with with dumbbells as well, but we think this is more ”comfortable”. We think this exercise use to be called ”straight deadlifts”! Think about: keep your back straight, it is a must. You can bend your knees a little, but try to keep your legs as straight as possible. 

 

Och ett sista tips går till alla er som är lika galna i katter som vi. 😉 När vi värmer upp brukar vi kolla på olika Youtube videos och vi har nyligen hittat ”Kitten Lady”. En tjej från USA som räddar föräldralösa kattungar och tar hand om dem tills de är redo att adopteras. Så himla fint och man blir så rörd av att kolla på hennes videos. Vi saknar ju våra älsklingar där hemma alldeles alldeles för mycket<3

And a last tip is for those of you who are crazy about cats – just like we are. 😉 When we warm up we use to watch videos on Youtube and we have recently found ”Kitten Lady”. A girl from The US who saves orphan kittens and take care of them until they are ready for adoption. So beautiful and you get so touched by looking at her videos. We miss our loved ones at home too much<3

Efter gymmet idag blev det room service i form av tryffelrisotto och lite blomkål, zucchini, sparris och morötter. Mums! Senare under kvällen gick vi för att kolla på en polynesisk show här på hotellet, mysigt avslut på dagen<3 Puss på er hjärtan, vi hörs snart med en ny video!!<3

After the gym today we ordered room service – truffle risotto and some cauliflower, zucchini, asparagus and carrots. Yummy! Later during the evening we went to watch the Polynesian show here at the hotel, a cozy end of the day<3 xx, we’ll publish a video here later!!<3

2 svar till “W – 6:17 PM WORKOUT

  1. Anonym skriver:

    En fråga och det angår inte eran resa nu! Fick ni ont när ni gjorde eran tatoo? ❤️

    1. madebyw skriver:

      Det beror på vart man gör den, men vi har gjort ett par stycken så då är man lite ”van”. Det beror helt på vilket ställe tatueringen ska sitta på, vi tyckte tillexempel att foten, fingret och axeln gjorde väldigt ont, medan handlederna+armarna inte gör så speciellt ont. 🙂 Men det är en smärta man får stå ut med, man vill ju inte komma ut med en halvfärdig tatuering liksom. 😉 Kram!<3

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.